Retourneren en ruilen

Toch niet tevreden over je product? of is het stuk? Dat is vervelend en daar gaan wij iets aan doen, beloofd.

Belangrijk! Heb je jouw bestelling via Bol.com gedaan? Regel dan een retourlabel via jouw account op Bol.com! Ga naar bol.com, klik rechtsboven op je naam en vervolgens op ‘Retourneren’

Alle beloftes op een rijtje

  • Retourneren is bij ons altijd gratis!
  • Product ruilen? Na ontvangst, verzenden we dezelfde dag je nieuwe product.
  • Geld terug? Binnen 7 dagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.
  • Is je product kapot na 30 dagen? Dan heb je 1 jaar garantie op je product. Je ontvangt van ons dan een nieuw product of een tegoedbon.

Het herroepingsrecht

Je hebt het recht je bestelling tot 30 dagen (wettelijk is slechts 14 dagen) na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 30 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd.

In het track en trace mailtje wat je van ons ontvangt zodra wij de bestelling opgestuurd hebben, staat een linkje om een gratis retourlabel te downloaden. Mocht je pakket via een andere transporteur dan DHL verstuurd zijn, dan kun je een mailtje sturen naar [email protected]. Wij zorgen dan dat je een gratis retourlabel opgestuurd krijgt. 

Twijfel je of je wel de juiste keuze maakt voor een aankoop? Wij hebben deskundige medewerkers in dienst welke je graag helpen bij het maken van de perfecte keuze wanneer het aankomt op jouw huisdier(en). Dit bespaart veelal een teleurstelling en de frustratie om iets terug te moeten sturen. 🙂

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk met de originele verpakking aan Hondenspullenkopen.nl geretourneerd worden. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk met de originele verpakking aan Hondenspullenkopen.nl geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Let op! Retourzendingen zijn altijd voor het risico van de koper.

Wij zijn dus niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoek raken van retour pakketten.
Om deze reden adviseren we je verzendbewijs te bewaren. 

Retourneren met speciaal transport

De retourkosten voor speciaal transport bedragen €29,95, tenzij anders vermeld, en zijn voor jouw eigen rekening. Deze kosten worden in rekening gebracht omdat we een afhaalopdracht moeten aanmaken, ze zullen worden afgetrokken van het terug te betalen aankoopbedrag. Ook wanneer je een retouropdracht aanmaakt via de portal en zelf inlevert. Dit geldt dus enkel voor artikelen waar je bij het bestellen ervan ook een toeslag hebt betaald. Veelal zijn dit de zeer grote / breekbare artikelen. De kosten voor een retour via speciaal transport zijn hoger dan de 29,95 die in rekening wordt gebracht, maar houden we uit coulance voor jou als klant laag. 

Belangrijke spelregels voor het verpakken van een retour product:

  • Let er op dat je je pakket stevig en goed beschermd inpakt.
  • Verpak het pakket precies zoals wij het pakket naar jouw hebben verstuurd.
    Daarmee bedoelen wij dat wanneer wij bubbelplastic hebben gebruikt wij verwachten dat jij deze ook gebruikt. Wanneer iets in een plastic beschermhoes zit, dat je deze ook weer in de plastic beschermhoes doet.
  • Gebruik nooit ducttape voor het dichtplakken van de doos.
  • Op de retourportal van DHL wordt naar een referentienummer gevraagd. Deze kun je vinden op de sticker van de heenzending (zie onderstaand voorbeeld), of in je mail. Het is namelijk het bestelnummer van je bestelling. 
  • Belangrijk! Verwijder het oude verzendlabel van de doos. Of plak het nieuw label over het oude label heen. Indien je meerdere pakketten hebt, mag je nooit hetzelfde label op meerdere pakketten plakken. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice


Voorbeeld Referentienummer

 

Als je iets retour wilt sturen, dan kan dat door het volgen van deze eenvoudige stappen:

Stap 1.
Je dient een volledig ingevuld retour / herroepingsformulier mee te sturen die te downloaden is door op deze tekst te klikken. Dit formulier voeg je (volledig ingevuld) bij het product. Ga daarna naar Stap 2.

Stap 2.
Rond je retouraanvraag af door naar onze retourenportal te gaan.